Sidevisninger i alt

torsdag den 15. december 2011

Uskrevne regler på jobbet













4 kommentarer:

  1. Enhver læser, hvis arbejde på det danske arbejdsmarked har kvalificeret til mindst 1 timeløn, kan nikke genkendende til ovennævnte eksempler.

    Enhver læser, der også har arbejdet i udlandet, kan notere sig - ofte markante - kultur-forskelle.

    Enhver læser, der har været leder/chef, kan også identificere sig med "Kend den flade ledelsesstruktur", herunder eksempelvis "nydanskeres" anderledes opfattelse af begrebet "ledelse".

    Kommentatoren kan digitalt nikke til disse tre afsnit. ;-)

    SvarSlet
  2. #.ehu
    Ja der er meget indforståethed på det danske arbejdsmarked - måske kommer der på et tidspunkt et 'startkursus' for nye - den flade ledelsesstruktur kan også på flere måder være med risici - måske kommer der spindoktorer der også... 'smiler'

    SvarSlet
  3. #.erasmine
    Kan forestille mig at skyggeledelsen, nemt kunne blive gidsler i det spil eller et alibi... ;-)

    Generelt kunne der frigøres meget "livskraft" rundt omkring mange steder - hvis man kunne komme alibi'arbejde bare lidt til livs - si'r jeg efter en årrække i en amerikansk worldwide koncern - den type virksomheder da vil et kvalificeret gæt være at 15-20% af energien bli'r brugt "clear my ass agtig"... ;-)

    Der er skam en del Mussolini'typer, de surfer en del mange af dem... ;-)

    SvarSlet
  4. #.erasmine
    Jeg har ikke det mindste mod lange kommentarer - og her er det jo mig der bestemmer 'hæhæ' - især ikke når det er mennesker der har noget at fortælle - og engagement er ofte netop det brændstof der gør ting "lytte'klare" selv for amatører som jeg - for mit kendskab til det eksakte område er på amatørbasis... ;-)

    Det har alene været implentering 'live' når samarbejde på tværs af køn, religion, hudfarve osv har været pis**livsvigtig for egen skyld for at please velnærede aktieholderes forventninger... 'smiler smørret'

    Jeg kan sagtens forestille mig at 'omskoling' til det danske "system" er en udfordring - hvis man ikke mener det så burde man tage på en 'dannelsetur' til udlandet og kigge den anden vej - det er lærerigt - og helt anderledes end at 'svømme rundt i andedammen' - men det er mit indtryk at kommentatoren er klar over det og er "dannet" nok til at kunne springe 'dannelsesturen' over... 'hahaha'

    SvarSlet